چوب پلاست ارزان

چوب پلاست ارزان

وقتی بحث از ارزان بودن به میان می‌آید دو معنا به ذهن ما میرسد. اول بار منفی و بی کیفیت بودن آن است و دوم قیمت مناسب محصول. موضوع این مقاله چوب پلاست ارزان است. با توجه به مورد اول وقتی با عبارت چوب پلاست ارزان روبرو میشویم ممکن است در ذهن دلیل ارزان بودن را بی کیفیت بودن این محصول تلقی کنیم. از طرف دیگر بنا به مورد دوم احتمالا میتوان منصف بودن فروشنده را دلیل استفاده از صفت ارزان دانست. حال از این دو منظر مقاله را پی میگیریم.

آیا قیمت چوب پلاست پایین آمده است؟

به طور کلی استفاده از چوب برای تزیینات و دکوراسیون سابقه ای طولانی دارد. اما همواره به دلیل مسائل محیط زیستی و همچنین پروسه طولانی تولید، قیمت تمام شده برای چوب طبیعی زیاد است. با توجه به این موارد، چوب پلاست جایگزین مناسبی برای چوب طبیعی محسوب می گردد.

در سال های قبل به دلیل وارداتی بودن چوب پلاست عمدتا این محصول یک کالای لوکس گران قیمت قلمداد می شد و برای زیبا سازی باغ های مجلل ، روف گاردن ساختمان های گران قیمت و از این قبیل استفاده می شد.

اما امروزه کامپوزیت وود پلاستیک در ایران تولید می گردد و در نتیجه چوب پلاست ارزانتر از سال های قبل در دسترس می باشد. چوب پلاست در ابعاد و وزن های متنوعی تولید می گردد و طبعا بعضی از انواع این چوب مصنوعی ارزان قیمت تر می باشند که موارد استفاده مخصوص به خود را دارند. در ادامه مقاله به موارد استفاده این محصول می پردازیم.

استفاده از چوب پلاست های ضعیف

انتخاب نوع پروفیل چوب پلاست بستگی به نوع طرح ،محل اجرا و میزان تحمل بار دارد. به طور مثال چوب پلاستی که در کف استفاده می شود گران تر از چوب پلاستی است که در نما یا ساخت آیتم های مختلف به کار میرود. حتی سطح مقطع های مختلفی برای استفاده کف موجود است که با توجه به میزان بار بر روی آنها ارزان و گران دارد.

استفاده از چوب پلاست ارزان برای نما مناسب است بدلیل اینکه وزنی تحمل نمی کند. از طرف دیگر استفاده از این محصول برای نما بسیار مقرون به صرفه است. در واقع دلیل این امر این است که سطح اجرا شده نیاز به تحمل وزن ندارد. در نتیجه پروفیل های تو خالی که قیمت مناسب تری دارند برای این کار مناسب هستند.

بکارگیری چوب پلاست ارزان باعث سرشکن شدن هزینه ها می شود. با توجه به توضیحات بالا  ارزان بودن چوب پلاست نه تنها نشانه کیفیت پایین wpc نیست بلکه یکی از مزایای استفاده از این محصول می باشد. در واقع این ارزان بودن به دلیل ضخامت کمتر پروفیل وود پلاست می باشد. در نتیجه می توان با استفاده از پروفیل های چوب پلاست ارزان در آیتم هایی چون نما چوبی ساختمان ، فلاور باکس ، آلاچیق وغیره به میزان قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی نمود.

امکان ترمیم موضعی
88%
بدون ترک خوردگی، پوسته شدن یا تاول زدن
80%
بدون ضرر برای سلامتی انسان و محیط زیست
85%

دیدگاهتان را بنویسید