چوب پلاست چیست ؟

چوب پلاست یا چوب مصنوعی جایگزین چوب طبیعی است. این محصول مرکب یا کامپوزیت از ترکیب پودر چوب (خاک اره) و پلاستیک به دست می آید و با عنوان WPC شناخته می شود که مخفف عبارت Wood-plastic Composites می باشد. کامپوزیت چوب پلاستیک به شکل پروفیل و با ضخامت های مختلف تولید می گردد. برای تولید این محصول عمدتا از روش اکستروژن ترمو پلاستیک استفاده می شود و در موارد کمی نیز از تزریق پلاستیک بهره می برند. در گذشته پودر چوب به کار رفته شده در تولید چوب پلاست پایه غیر سلولزی داشته است مثل چوب پوست بادام زمینی ، کاه یا بامبو. اما امروزه از چوب درختان پهن برگ و سوزنی برگ از جمله صنوبر ، کاج ، بلوط یا چنار استفاده می شود. چوب پلاست ظاهر زیبایی دارد و برای پوشش کف در فضا های رو باز متریال بسیار ایده آلی است. به همین دلیل در بسیاری از رستوران های روباز و فضا های تفریحی لوکس مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از چوب پلاست

به طور کلی استفاده از چوب پلاست در مقایسه با الوارهای چوبی طبیعی قدمت چندانی ندارد. این محصول اولین بار در اوایل ده 90 میلادی جهت استفاده برای کف پوش و جایگزینی برای چوب طبیعی معرفی گردیده است. عمده استفاده چوب پلاست در پوشش کف فضای باز خانه ها و نمای چوبی ساختمان ها می باشد. همچنین برای ساخت نرده های حیاط ، طراحی باغ ویلا و ساخت نیمکت ها در مبلمان شهری از این محصول استفاده می گردد. تولید مبلمان خانگی و در و پنجره از دیگر موارد استفاده چوب پلاست می باشد.

مزایا و معایب چوب پلاست

بنا به جنس چوب پلاست که از خاک اره و پلی اتیلن تشکیل شده است، محصولات فراوانی مشابه با آنچه که از چوب طبیعی تولید می شود با چوب پلاست قابل تولید می باشد. علی رغم اینکه چوب پلاست آب را به خود جذب می کند، در مقابل پوسیدگی و خوردگی مقاوم است و در دماهای بالا برخلاف چوب طبیعی در مقابل خمیدگی و تغییر فرم از خود استقامت فراوانی نشان می دهد.

از دیگر مزایای چوب پلاست این نکته است که از پلاستیک های بازیافتی و قطعات چوبی بی استفاده قابل تولید می باشد. واضح است که این چوب مصنوعی قابل بازگشت به طبیعت نمی باشد اما برای تولید مجدد چوب پلاست قابل استفاده است. از دیگر مزایای این محصول عدم نیاز به رنگ کردن آن می باشد چراکه چوب پلاست در رنگ های متفاوت تولید و به بازار عرضه می گردد.

مزایای چوب پلاست در یک نگاه

زیبا و لوکس
88%
دوام و طول عمر
86%
تنوع رنگی
80%
نصب آسان
72%

چوب پلاست دکو وود

Deco Wood یکی از تولید کنندگان بزرگ کامپوزیت های چوب پلاستیک در ایران است. این شرکت با رویکرد حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست از سال 1391 آغاز به تولید چوب پلاست نموده. کامپوزیت چوب پلاستیک دکو وود از نظر کیفی مصرف کنندگان ایرانی را به خود جلب کرده و از نظر تنوع پروفیل هایی با سطح مقطع و ضخامت های متفاوت تولید می نماید. عطا گروپ نماینده انحصاری چوب پلاستیک دکووود در مشهد می باشد و تا کنون بیش از ده ها پروژه با پروفیل های چوب پلاستیک این شرکت اجرا نموده است.
اجرای چوب پلاست برای کف
چوب پلاست سنگین مناسب برای کف

چوب پلاست برای نما ساختمان

همانطور که پیشتر اشاره شد، استفاده از چوب در ساخت و ساز سابقه ای بسیار طولانی دارد. شاید تا کنون در خانه های قدیمی سقف های چوبی را دیده باشید. از طرف دیگر استفاده از چوب در ساخت و ساز همچنان در مناطق شمالی ایران رایج است. در شهرهای مدرن امروزی استفاده از چوب در ساخت و ساز به دکوراسیون منزل محدود است. اما در سال های اخیر استفاده از چوب در نمای ساختمان طرح نمای ساختمان را منحصر به فرد و جذاب نموده است. با توجه به اینکه چوب پلاست ویژگی‌های چوب و پلاستیک را با هم داراست و از نظر قیمت مقرون به صرفه تر می باشد، گزینه مناسبی برای نمای چوبی ساختمان می باشد.

قیمت چوب پلاستیک

اکثر ظرفیت فروش این محصول در بازار ایران توسط تولید کننده های داخلی تامین می گردد. اما قسمتی از مواد اولیه این محصول خارجی است و در نتیجه تلاطم قیمت ارز باعث افزایش قیمت این محصول گردیده. عطا گروپ  قیمت چوب پلاست را به روز و به صورت تلفنی در اختیار مشتریان ارجمند قرار می دهد. برای اطلاع از قیمت‌ها با شماره تلفن 17 14 43 38 (051) تماس حاصل بفرمایید.

چوب پلاست برای کف

اجرای چوب پلاست به عنوان کفپوش مناسب فضایی است که به طور فانتزی تزیین می گردد و محل پذیرایی از مهمانان است. به عنوان مثال اجرای چوب پلاست دور استخر یا کف تراس و یا سکوهایی که برای فضا سازی باغ ویلا در نظر گرفته می شود، جلوه محیط را دو چندان می سازد. نکته قابل توجه امکان اجرای زیرسازی برای نصب پروفیل های چوب پلاستیک می باشد.

تولید فلاورباکس با چوب پلاست

ساخت فلاورباکس با چوب پلاست بسیار مرسوم شده است. همچنین ساخت پرگولا و نیمکت نیز مورد توجه طراحان فضای باز قرار دارد. در مقاله طراحی فضای باز به کمک محصولات مادولار این موضوع بیشتر توضیح داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید