طراحی و اجرای روف گاردن در مشهد و سایر شهرها

روف گاردن

بام سبز یا روف گاردن به معنی کاشت و پرورش گیاهان و درخت ها بر روی بام ساختمان می باشد که جایگزن فضای سبزی می شود که ساختمان بر روی آن فضا بنا نهاده شده است. امروزه با توجه به رشد جمعیت شهری و تاثیر آن بر افزایش میزان ساخت و سازها ، نیاز به توسعه فضای سبز مصنوعی به شدت احساس می شود و ایجاد بام سبز یک راه حل ایده آل در این راستا به حساب می آید. کشور آلمان بعنوان یکی از پیشروان در ایجاد بام سبز به شمار می رود. 12 درصد ساختمان های این کشور با روف گاردن تزیین شده اند. رشد سالانه تعداد این ساختمان ها بین 10 تا 15 درصد می باشد.

مزایای روف گاردن

روف گاردن دارای مزایای محیط زیستی ، اقتصادی و اجتماعی فراوانی می باشد که از جمله آن ها به موارد زیر می توان اشاره کرد :

  • روف گاردن باعث کاهش میزان روان آب ها و حدر رفت آب های سطحی می شود
  • در کاهش دمای شهری تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث کاهش آلودگی صوتی و همچنین آلودگی هوا می شود.
  • روف گاردن در کاهش مصرف انرژی موثر است.
  • باعث افزایش طول عمر پوسته پشته بام می شود.
  • محلی آرام و مناسب برای تعامل بین همسایگان ساختمان می باشد.

روف گاردن محیطی زیبا و دلپذیر برای برگذاری مهمانی و جشن می باشد

زیباترین روف گاردن های دنیا

در این قسمت از مقاله به بررسی زیباترین روف گاردنهای دنیا پرداخته ایم. نکته قابل توجه این است که در کشورهای اروپایی تعداد ساختمان ها با روف گاردن از آمریکا بیشتر است. اما چرا ؟ در زیر به معرفی پنج روف گاردن زیبا می پردازیم:

Rockefeller Rooftop Gardens در نیویورک

این باغ زیبا و بزرگ بر پشت بام مرکز تجاری راک فلر دارای قسمت های مختلفی می باشد که هم برای مهمانی های کوچک شخصی مناسب است و هم برای یک قرار کاری و هم برای یک جشن فوق العاده. قدمت این روف گاردن 75 سال است اما تنها چند سال است که برای عموم مردم قابل دسترس می باشد.

Radio Rooftop در لندن

این بام سبز در مرکز شهر لندن یک رستوران روباز است و نکته ای که آن را شاخص می سازد منظره جذاب و فوق العاده آن می باشد. با قدم زدن بر روی این بام سبز می توان ساختمان پارلمان انگلستان و چند ساختمان مهم دیگر را مشاهده کرد.

The Sky Garden در لندن

اسکای گاردن یک بام سبز وسیع مسقف در مرکز شهر لندن است که دارای قسمت های مختلفی از جمله کافه ، رستوران و یک تراس زیبا می باشد. علی رغم پوشیده بودن sky garden دارای هوایی ایده آل می باشد.

The Berkeley Hotel rooftop pool & spa در لندن

این بام سبز فضایی آرام و دلچسب برای مهمانان هتل می باشد و انواع مختلف نوشیدنی های طبیعی در کنار استخر آن سرو می شود. نمای پارک های بزرگ لندن از بالای این روف گاردن برای مهمانان بسیار جذاب و خاطره انگیز است.

Rooftop Hotel Zoo Berlin در برلین

بام سبز این هتل یکی از بنام ترین و زیباترین ها در آلمان می باشد و یک طراحی آمریکایی بر شمرده می شود. این تراس زیبا کامل کننده امکانات فوق العاده این هتل است و توانایی میزبانی از یکصد مهمان را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید